Koniec roku to czas podsumowań, my również dopiero teraz, kiedy wszyscy odpoczywają, mamy czas, aby podsumować nasze działania w ramach projektu e-Twinning „Volles Haus – Pełna Chata”. Projekt trwał od 27.09 i wzięli w nim udział uczniowie i nauczyciele z 23 szkół z całej Polski.

W naszej szkolnej grupie projektowej uczestniczyło czternaścioro uczniów (z klasy VII – Julka K., Julka D., Amelia P., Amelia Z., Iga Z., Marysia P. oraz Maciek Z., a z klasy VIII – Gabrysia P., Natalia L., Maja L., Natalia W., Zuzia G., Nikodem Z. oraz Gabryś R.). Niektóre zadania projektowe wykonywaliśmy na lekcjach języka niemieckiego, inne na zajęciach dodatkowych, a czasami spotykaliśmy się wieczorem online, aby wspólnie wykonać zadanie. W trakcie projektu „Volles Haus” uczniowie wspólnie:

- stworzyli swoją wersje logo projektu,

- stworzyli wymyśloną rodzinę,

- ćwiczyli słownictwo na www.quizlet.com, grając na żywo z innymi szkołami,

- stworzyli prezentację multimedialną,

  • na podstawie prezentacji stworzyli interaktywną książeczkę w aplikacji  www.storyjumper.com, dodając tam także swoje komentarze głosowe

Na zakończenie projektu spotkaliśmy się ze Szkołą Podstawową Nr 2 w Płocku na wideokonferencji, aby wspólnie rozmawiać o naszej rodzinie, oczywiście po niemiecku, ćwicząc nasze kompetencje językowe. Korzystając ze świątecznej atmosfery uczniowie wykonali również animowaną kartkę świąteczną dla wszystkich uczestników projektu: Draw Your Own Greeting Card and Save Drawing Process as Time-Lapse Animation - iwishyouto.com, Next Generation Greeting Service

Uczniowie byli bardzo zaangażowani w działania projektowe, ćwiczyli swoje kompetencje językowe, cyfrowe, a także umiejętności pracy w grupie i współdecydowania oraz współodpowiedzialności za wykonane zadania, co motywowało ich do pracy i sprawiało wielką frajdę. Wiele metod i technik wykorzystujemy nadal podczas lekcji języka niemieckiego, a uczniowie są coraz bardziej świadomi tego, że w szkole nie tylko oceny są ważne.