Rozpoczęcie nauki w szkole jest bardzo ważnym i równocześnie trudnym momentem nie tylko dla Waszych dzieci, ale także dla Was samych.

Nowe miejsce, nowi nauczyciele, nowi koledzy i koleżanki, nowe wymagania i zasady panujące w klasie mogą stanowić dla pierwszoklasisty źródło stresu, a dla Państwa podstawę niepewności co do tego, jak dziecko sobie poradzi w nowym środowisku i z jakim skutkiem podejmie nową rolę – rolę ucznia. To jak będzie przebiegała adaptacja dziecka do szkoły zależy w dużym stopniu od Państwa!

Chcę dostarczyć kilku rad i wskazówek odnośnie tego, jak możecie wesprzeć proces adaptacji Waszej pociechy do środowiska szkolnego

1.Niezwykle ważne jest pozytywne nastawianie dziecka do szkoły. Warto podczas rozmów z dzieckiem przedstawiać mu szkołę jako miejsce dające możliwość poznania nowych kolegów i koleżanek, wspólnej zabawy, ciekawych przygód oraz przede wszystkim zdobycia zupełnie nowych wiadomości i umiejętności.

  1. Przygotujcie z dzieckiem wyprawkę – wspólne zakupy i gromadzenie przyborów szkolnych może być doskonałą zabawą, ale również ćwiczeniem odpowiedzialności i samodzielności oraz ćwiczeniem pamięci.
  2. Pozwól dziecku oswoić się z przygotowaną wyprawką /niech ogląda, przymierza, układa i głośno nazywa swoje przybory oraz wyjaśnia ich przeznaczenie/.
  3. Wspierajcie samodzielność swojego dziecka w wykonywaniu czynności niezbędnych w pełnieniu roli ucznia m.in. pakowanie tornistra, przebieranie się w szatni, prace domowe. Umiejętność samodzielnego stawienia czoła szkolnym obowiązkom będzie dla Państwa dziecka źródłem dumy i pozytywnej samooceny!
  4. Zaplanujcie poranek tak, aby nie przyprowadzać dziecka do szkoły na ostatnią chwilę – poranny pośpiech czy ponaglanie mogą wywołać u malucha stres i nadmierne pobudzenie. Może także zabraknąć czasu na pożegnanie się z dzieckiem w taki sposób, w jaki ono potrzebuje! Pożegnajcie się z dzieckiem czule i serdecznie, ale w miarę możliwości krótko. Jednym z trudnych momentów, z którym czasem muszą się zmagać rodzice pierwszoklasistów jest płacz podczas porannego rozstania i prośby o wspólny powrót do domu. Co więcej takie sytuacje mogą się zdarzyć nawet wtedy, gdy dziecko jeszcze kilka dni przed 1 września gorąco zapewniało, że bardzo chce iść do szkoły i poznać nowych kolegów. Pomimo, że serce się kraje na ten widok to musicie Państwo mieć świadomość, że jest to okres przejściowy, a ja zadbam o to, aby Państwa dziecku nie stała się krzywda. Ważne by przy pożegnaniu powiedzieć dziecku, kiedy i przez kogo zostanie odebrane.
  5. Należy uświadomić dziecku, że ma prawo czegoś nie wiedzieć, nie rozumieć i że w takich sytuacjach należy śmiało zgłosić się po pomoc do wychowawczyni.
  6. Na każdym kroku okazujcie dziecku swoje wsparcie i zainteresowanie tym, jak spędziło czas w szkole – „Co robiłeś?”;”Czego się dzisiaj nauczyłeś?” „Z kim się bawiłeś na przerwie?”; „Jak ma na imię Twój kolega/koleżanka?”itp. Jest to okazja, aby spojrzeć na szkołę oczami Państwa dziecka.
  7. Traktujcie wychowawcę, jako sprzymierzeńca w trosce o dobro Waszego dziecka – spędza z nim bowiem wiele czasu, dzięki czemu ma szansę dobrze poznać jego potrzeby, mocne i słabsze strony i tym samym stać się źródłem cennych informacji.
  8. Stwórzcie dziecku w domu kącik do nauki – biurko, wygodne krzesełko, dobre oświetlenie – komfortowe warunki do pracy sprawiają, że dziecko chętniej ją wykona.
  9. Nie bagatelizujcie problemów dziecka, nawet jeśli wydają się błahe.
  10. Rozmawiajcie z wychowawca o problemach i sukcesach własnych dzieci.

                                                                                                       Wych. mgr Dorota Czajkowska

WYPRAWKA SZKOLNA DLA UCZNIA KL. I

r.szk. 2020/2021

  1. INFORMACJE OGÓLNE    
  • KOMPLET PODRĘCZNIKÓW I KART PRACY DO EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ I ANGIELSKIEGO UCZNIOWIE DOSTAJĄ BEZPŁATNIE W SZKOLE.
  • PODRĘCZNIK Z RELIGII KUPUJĄ RODZICE (szczegóły we wrześniu).
  • ZAKUP ZESZYTÓW DO ANGIELSKIEGO I RELIGII PO KONSULTACJI Z NAUCZYCIELAMI (szczegóły we wrześniu).
  1. WYPRAWKA INDYWIDUALNA
  • LEKKI USZTYWNIANY TORNISTER SZKOLNY;
  • PIÓRNIK, A W NIM (ZAWSZE!): 2 DOBRZE ZATEMPEROWANE OŁÓWKI,

GUMKA, TEMPERÓWKA ZE ZBIORNIKIEM, LINIJKA DO 20CM,

DOBREJ JAKOŚCI KREDKI OŁÓWKOWE MIĘKKIE, KLEJ W SZTYFCIE, NOŻYCZKI Z ZAOKRAGLONYMI KOŃCAMI / dobrze tnące/;

  • ZESZYTY W OKŁADCE PODPISANE NA PRZEDNIEJ OKŁADCE:

 1 ZESZYT W KRATKĘ 16-KARTKOWY (EDUKACJA MATEMATYCZNA),

 ZESZYT W 3-LINIĘ 16 KARTKOWY Z WYRAŹNIE ZAZNACZONĄ CZERWONĄ LINIĄ (EDUKACJA POLONISTYCZNA);

  • STRÓJ NA ZAJĘCIA SPORTOWE W PODPISANYM WORKU: BIAŁA KOSZULKA Z KRÓTKIM RĘKAWEM I CZARNE/GRANATOWE KRÓTKIE SPODENKI/ SPODNIE DRESOWE/ GETRY, OBUWIE SPORTOWE;
  • STRÓJ GALOWY NA UROCZYSTOŚCI SZKOLNE: BIAŁA BLUZKA, CIEMNE SPODNIE LUB SPÓDNICA;
  • OBUWIE ZMIENNE OBOWIĄZUJACE NA TERENIE SZKOŁY; PROPONUJĘ OBUWIE SPORTOWE Z ANTYPOSLIZGOWĄ , BIAŁĄ PODESZWĄ + WOREK PODPISANY, KTÓRY DZIECI BĘDĄ POZOSTAWIAŁY W SWOJEJ SZAFCE W SZATNI SZKOLNEJ
  • KANAPNIK .
  1. POMOCE I PRZYBORY, KTÓRE DZIECKO ZOSTAWIA W KLASIE W SWOJEJ SZAFCE:
  • 1 blok rysunkowy kolorowy A4,
  • 1 blok biały rysunkowy A4
  • 1 blok techniczny biały A4,
  • 1 blok techniczny kolorowy A4,
  • 1 papier kolorowy tzw. Wycinanka
  • 1 plastelina - zestaw 12 kolorów,
  • 1 kredki świecowe Bambino,
  • 1 farby plakatowe ( 12 kolorów),
  • pędzle do malowania ( różnej grubości 4-6),
  • kubeczek na wodę - (potrzebny podczas malowania farbami),
  • liczydła małe - do tornistra,
  • bibuła zwykła karbowana (kilka kolorów),
  • 3 teczki na gumkę- podpisane

WSZYSTKIE PRZYBORY POWINNY BYĆ PODPISANE!

WSZYSTKIE ZESZYTY I PODRECZNIKI POWINNY BYĆ OBŁOŻONE I PODPISANE NA ZEWNĘTRZNYCH STRONACH.

INNE:

  • 1 ryza papieru białego ksero
  • 1 ryza papieru kolorowego ksero
  • zawsze w plecaku chusteczki higieniczne

Z góry dziękuję za zakup powyższych materiałów, podpisanie i

jednocześnie proszę o systematyczne uzupełniania brakujących rzeczy.